SSブログ

五島 堂崎教会・明星院・すし善 [旅行・探訪]

  
2013年9月28日(土)月歴8月24日 2012年Blog
  
  

大きな地図で見る
Monday, September 16
The third day of the trip to Nagasaki and Goto
We arrived at the third church, Dozaki church.
教会巡りの僕らは、次に堂崎教会に着きました。

Goto Church Map.jpg
五島を世界遺産の島に|ようこそ五島の教会へ
ようこそ五島の教会へ>堂崎教会

IMG_5577.JPG

IMG_5579.JPG

IMG_5581.JPG
A heart calms down even if I do not understand
the detail of the religion just to look at the church.

宗教の詳しい事は分からなくても、教会を見ているだけで
心が落ち着いてきます。

IMG_5582.JPG

IMG_5583.JPG
We took a walk without words for a while.
天気は素晴らしく、荘厳な教会には言葉は必要ないのです。

IMG_5585.JPG
There was an exhibit in the church.

IMG_5588.JPG
It is the next cafe of the church.
The difference between Nagasaki and Goto is here.
This cafe does not disturb a solemn atmosphere.
このカフェは荘厳な雰囲気を壊していなかったのです。

IMG_5591.JPG
We stopped at Uragasi Church on the way to Fukue.
我々は福江に戻る途中、浦頭教会に寄りました。
ようこそ五島の教会へ>浦頭教会

IMG_5593.JPG
Finally we went to Myoujoin the oldest temple in Goto.
五島、福江島の旅もそろそろ終わりに近づいてきました。
最後に寄ったのは明星院です。

IMG_5595.JPG
Khukai stopped in at this temple.

キリスト教徒の島として知られている五島列島ですが
大陸の架け橋として仏教徒や遣唐使の足跡も多く残され
明星院は五島最古の寺で、806年に空海が訪れました。

IMG_5596.JPG
Unfortunately we were not able to see it on a closed day.
残念な事に、この日は休館日で拝観出来ませんでした。

IMG_5599.JPG
Well, it is the time for long-awaited lunch!
ここでこのお寿司屋さんの事を書かなくてなりません。

I wrote that we reserved the youth hostel
but we could not stay in a water accident.

五島 高浜ビーチ・頓泊海水浴場・三井楽(Blog)で
予約していたユースホステルが水道の事故で
泊まれなくなった話を書きました。

The master of the hotel who deeply appreciated
introduced a tourtist home, as well as she recommended
this sushi bar and made a reservation.

恐縮したユースホステルの主人が民宿を紹介しましたが
そればかりでなくこの寿司屋も勧めてくれて、予約まで
入れてくれたのです。

寿し善 - 五島市その他/寿司 [食べログ]

IMG_5607.JPG
This master is a good person too .
ここでもまた人の出会いに感謝しました。

IMG_5600.JPG

IMG_5608.JPG

IMG_5609.JPG

IMG_5611.JPG

IMG_5614.JPG

IMG_5615.JPG

IMG_5618.JPG
A delicious meal does not need the words.

IMG_5619.JPG

長かった旅ですが、まだ続きがあります。
明日はあしたのこころだー(笑)


nice!(2)  コメント(0)  トラックバック(0) 

nice! 2

コメント 0

コメントを書く

お名前:[必須]
URL:
コメント:
画像認証:
下の画像に表示されている文字を入力してください。

トラックバック 0

この広告は前回の更新から一定期間経過したブログに表示されています。更新すると自動で解除されます。