SSブログ

五島福江町・長崎眼鏡橋 [旅行・探訪]

  
2013年9月29日(日)月歴8月25日 2012年Blog
  

大きな地図で見る
Monday, September 16
The third day of the trip to Nagasaki and Goto
We came back to Fukuecho and returned a car and took a walk.

五島 堂崎教会・明星院・すし善(Blog)僕らは
福江町に戻りレンタカーを返してから、街を散策します。

IMG_5634.JPG
The aunty of this Ikeda rent-a-car is the beginning
of the connection with the person of Goto.

池田レンタカーのおばちゃんが人とのつながりの最初です。
おばちゃんにユースホステルを紹介してもらい、
ユースホステルでは宿と寿司屋を紹介してもらったからです。

IMG_5622.JPG
We took a walk through the only mall in Fukuecho.
僕らは福江町で唯一の商店街を散策しました。

IMG_5624.JPG

IMG_5627.JPG
Eishiro loves grandmother.

IMG_5628.JPG
I went to the Yamamoto Marine Products to buy a souvenir.
五島市公式サイト|山本海産物

IMG_5629.JPG
I think this shop is the only souvenir shop in Fukue.
この店も池田レンタカーのおばちゃんに教えてもらいました。

IMG_5630.JPG
Abbey Road !:-)

IMG_5631.JPG
There was a boutique and I entered.
I heard that she had been to Jiyuugaoka, and talked lively.

洒落たブティックがあったので入ってみました。
彼女は自由ヶ丘に行ったことあると聞き、盛り上がりました。

IMG_5632.JPG

IMG_5633.JPG
He was pleased finding a blue hand crab again.

IMG_5640.JPG
This is the island of the Christian.
The sister in a ferry terminal
さすが五島です。ターミナルで見かけたシスターです。

IMG_5641.JPG
It is time to leave Goto finally.
いよいよ五島を離れる時が来ました。

IMG_5648.JPG
The sea was stormy by the aftermath of the typhoon.
I knew the damage of this typhoon the first time on board on TV.
この船上で初めて台風の被害をテレビで知りました。

IMG_5661.JPG
The photograph by Kozo

IMG_5668.JPG
The photograph by Kozo

IMG_5670.JPG
The photograph by Kozo

IMG_5671.JPG

IMG_5673.JPG
At last I came back to Nagasaki.
やっと長崎に戻ってきました。

IMG_5678.JPG
We went to Megane-bashi Bridge.
僕らは眼鏡橋に向かいました。

IMG_5690.JPG

Eishiro returned on this day, and I and Kozo parted from him
because we would return tomorrow.

Eishiroくんはこの日に帰り、僕とKozoさんは明日帰るので
Eishiroくんと眼鏡橋で別れました。

IMG_5687.JPG
As for this long traveler's diary, tomorrow is the last.

明日はあしたのこころだ~(笑)


nice!(3)  コメント(0)  トラックバック(0) 

nice! 3

コメント 0

コメントを書く

お名前:[必須]
URL:
コメント:
画像認証:
下の画像に表示されている文字を入力してください。

トラックバック 0

この広告は前回の更新から一定期間経過したブログに表示されています。更新すると自動で解除されます。